Siirry pääsisältöön

Teetä ja maanantai ärsytys!

Kun asiakas on aina oikeassa!

Olen monta kertaa todennut, että maanantait on minun päiviä. Olen parhaimmillani ja saan eniten aikaiseksi silloin töissä ja kotona. Uusi viikko ja niin edelleen. Tänään oli sama fiilis ja olenkin saanut paljon aikaiseksi. Kuitenkin harmaa pilvi on kulkenut mukana erään asiakkaan takia. 

Miksi asiakkaan pitäisi olla aina oikeassa, jos kyseessä on henkilökohtainen loukkaus?

Tänään sain kuulla olevani idiootti ja laiska. Lisäksi samaan syssyyyn tuhahdeltiin, että kaikenlaisia ne töihin ottaa ja katsottiin päästä varpaisiin. En tiedä tarkoittiko asiakas tällä minun pituuttani, koska olenhan lyhyt. 147cm,mutta teen töitä ihan samalla tavalla, kun minusta pidemmät ihmiset. Muutenkin tuo idiootiksi haukkuminen on todella ala-arvoista ja, kun en voinut asialle mitään, koska minusta ei ollut kiinni tämä juttu mistä asiakas vaahtosi. Silti sain haukut, vaikka pahoittelin.

Pitääkö tämmöistä oikeasti asiakaspalvelijan kuunnella ja niellä kaikki mitä sanotaan? Loukataan ja tartutaan ehkä jopa ulkonäöllisiin seikkoihin? Otan tämmöiset kommentit vielä herkemmin itseeni, koska en ole täysin toipunut entisen työpaikan tapahtumista. Silloin tosin asiakkaat eivät olleet minua haukkumassa, vaan esimies. Silti se tuntuu pahalta. Miten kellään voi olla niin huono päivä, että voi loukata toista rumilla sanoilla? Tai, että tarvitseeko tuollaista sietää?

Itku kurkussa olin hetken ajan ja vihan kyyneleet meinasi pukata silmistä. Olisi tehnyt mieli sanoa, että itse olet idiootti. Kasasin itseni ja hymyilin kuitenkin ja poistuin tilanteesta. Hengitin syvään ja jatkoin töitä. 

Välillä harmittaa, että ottaa kaiken paskan niskaansa ja sietää tuollaista. Töistä kotiin tultua hemmottelin itseäni kuitenkin kasvonaamiolla ja kupillisella teetä. Hurjaa. Miten teidän maanantai on mennyt? 

Kommentit

  1. Saa olla paksunahkainen asiakaspalvelussa. Ei toki ole reilua että asiakkaat saa sanoa mitä haluaa mutta takaisin ei voi sanoa. Jotkut ihmiset purkavat huonoa päiväänsä asiakaspalvelijaan.
    Itsekin asiakaspalvelussa olleena niin voin todeta että maailmaan mahtuu jos jonkinlaista tallaajaam

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eilen selvisi, että tämä joka haukkui minua, niin se on tehnyt kiusaa viime syksystä alkaen tuolla. Ja todettiin, että ei tuollaista käytöstä kenenkään tarvitse sietää. Asiakaspalvelu on raskas ala.

      Poista
  2. Kenelläkään ei ole oikeutta sanoa toiselle tuollaisia loukkaavia asioita oli sitten asiakas tai kuka tahansa. Tuntuu ilkeältä mutta annan sinulle sellaisen neuvon, että anna mennä toisesta korvasta sisälle ja toisesta ulos. Älä missään tapauksessa näytä vastapuolelle, että loukkaannut. Tiedän, että se on vaikeaa mutta nosta itse ikäänkuin tilanteen yläpuolelle. Olet kuitenkin töissä ja edustat yritystäsi joten asiakas voi myös tahallaan ärsyttää sinua katsoakseen miten reagoit. Jotkut vain käyttäytyvät näin vaikka se on todella ikävää ja surullista asiakaspalvelijjan kannalta.

    Päaasia on se, että itse tiedät ja uskot olevasi hyvä ja nainen oikeassa paikassa töissä. Komppaan Heidi Heinoa siinä, että asiakaspalvelussa kannattaa olla todella paksunahkainen.

    Kun joku haukkuu sinut ja vastaa hänelle vain ystävällisesti "Mukavaa päivänjatkoa!"
    Tämä on vaikeaa mutta harjoittelemalla opit toimimaan näin. Parempaa huomista päivää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen ollut kymmenen vuotta tällä alalla ja on monenlaista ihmistä nähnyt. Kukaan ei kuitenkaan ole haukkunut idiootiksi, joten siinä meni minun rajani. Eilen selvisi, että tämä asiakas on muitakin kiusannut tuolla, mutta joka kerta se onnistuu tekemään sen niin, että esimies ei ole näkemässä. Tätä on jatkunut viime syksystä asti ja sille koitetaan tehdä nyt loppu, koska ei tuollaista käytöstä tarvitse sietää ja tuota on jatkunut jo vuoden. Kiitos. ❤️

      Poista
  3. Kai sä poistat tuon edellisen "kommentin"? ...
    Hymyile, hymyile ja - hymyile! Siinä 3 tärkeintä 💕

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo poistin. En ymmärrä mitä kautta tuollaisia hakkerointi kommentteja edes on tullut. 🤔❤️

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kosmetiikkajoulukalenterit 2022

Joulukalenterit 2022 Siitä on aikaa, kun olen ollut blogin äärellä. Itseasiassa kuukausia on ehtinyt kulua monta. Kevät vaihtui kesäksi ja nyt ollaan syksyssä. Ja syksy tuo mukanaan myös pienen kutinan joulun odotuksesta ja joulukalentereista. Siksi istunkin monen kuukauden jälkeen koneen äärellä ja teen tätä postausta teille. Teekupista nousee höyry ja kynttilät valaisevat sateisena päivänä hämärää päivää. Oiva aika paneutua vuoden 2022 joulukalentereihin.  Tässä postauksessa listaan vuoden 2022 kosmetiikkajoulukalenterit ja ajattelin myös listata tähän myös muitakin kalentereita, jotka eivät liity kosmetiikkaan. Itselle on tulossa jo pari kalenteria, vaikka alkuun mietin mihin kalentereihin tulen päätymään tänä vuonna. On hullua edes ajatella, että on yli vuosi kulunut siitä, kun olen viimeksi tämän postauksen tehnyt. Päivitän listaa sitä mukaa, kun kalentereita ilmestyy myyntiin tai tiedossa on kalenterin julkaisupäivä.  Rituals Tänä vuonna Ritualsin kalentereita on tullut heidän ve

AEG Comfortlift astianpesukone osa 2

Mielipide ja yhteenveto AEG Comfortlift astianpesukoneesta  Olen nyt kuukauden päivät testannut Smartsonin kautta AEG Comfortlift astianpesukonetta. Youtubeen kuvaillut videoita, kirjoittanut arvosteluja (mm. vertaa.fi ja hintaopas.fi) sekä kirjoittanut myös meidän testaajien omaan blogiin heti alussa tunnelmia koneesta. Mutta mitä ajatuksia kone on tuonut itselläni pidemmällä aikavälillä? AEG Comfortlift-alataso  Alakori on edelleen suosikkini astianpesukoneessa. Pidän kovasti toiminnosta, jossa alakorin saa nostettua samalle tasolle lasikorin kanssa eli sille ergonomiselle tasolle, joka itselläni helpottaa valtavasti korin täyttämistä sekä myös tyhjentämistä. Korin myös mahtuu enemmän astioita, jos vertaa esimerkiksi meidän entistä astianpesukonetta. Tilaa varmasti tuo enemmän se, että aterinkori ei ole alhaalla viemässä tilaa, vaan sille on oma tasonsa ylhäällä. Nostaminen ja laskeminen on kätevää ja joku kauhisteli sitä, että miten paljon jää ruokajäämiä tuon korin mek

Kevätmessut 2022

Kevät keikkuen tulevi, mutta Kevätmessut tulee huhtikuussa Messukeskukseen Somevaikuttajapassi saatu messuille  Siitä on vierähtänyt aikaa, kun olen kaivanut tietokoneen kaapista ja kirjoittanut blogia. Joulukuu vaihtuu uudeksi vuodeksi ja talvi kevääksi. Oli jonkilainen kirjoitus jumi päällä ja en saanut mitään järjellistä postatausta aikaiseksi. Jospa tämä aurinkoinen kevätpäivä karistelisi talven rippeet hartioilta ja veisi jumit mukanaan.  Ensi viikolla päästään pitkästä aikaa messuilemaan! En ole käynyt messuilla sitten 2019 syksyn (jos en nyt ihan väärin muista). Messuilla on aina erityinen iloinen tunnelma ja nähtävää sekä koettavaa riittää useammaksikin päiväksi. Toki riippuu onko mielenkiintoisia näytteileasettajia ja puheenvuoroja tulossa. Kevätmessut 2022 tulevat ensi viikolla 7.4.-10.4.2022 Messukeskukseen ja ainakin minä olen täällä innoissani lähdössä inspiroitumaan messuille. Tuletko sinä?  Mitä nähtävää ja koettavaa messuilla on?  Sisustaminen  Itse haen inspiraatiota p