Kun asiakas on aina oikeassa!
Olen monta kertaa todennut, että maanantait on minun päiviä. Olen parhaimmillani ja saan eniten aikaiseksi silloin töissä ja kotona. Uusi viikko ja niin edelleen. Tänään oli sama fiilis ja olenkin saanut paljon aikaiseksi. Kuitenkin harmaa pilvi on kulkenut mukana erään asiakkaan takia.
Miksi asiakkaan pitäisi olla aina oikeassa, jos kyseessä on henkilökohtainen loukkaus?
Tänään sain kuulla olevani idiootti ja laiska. Lisäksi samaan syssyyyn tuhahdeltiin, että kaikenlaisia ne töihin ottaa ja katsottiin päästä varpaisiin. En tiedä tarkoittiko asiakas tällä minun pituuttani, koska olenhan lyhyt. 147cm,mutta teen töitä ihan samalla tavalla, kun minusta pidemmät ihmiset. Muutenkin tuo idiootiksi haukkuminen on todella ala-arvoista ja, kun en voinut asialle mitään, koska minusta ei ollut kiinni tämä juttu mistä asiakas vaahtosi. Silti sain haukut, vaikka pahoittelin.
Pitääkö tämmöistä oikeasti asiakaspalvelijan kuunnella ja niellä kaikki mitä sanotaan? Loukataan ja tartutaan ehkä jopa ulkonäöllisiin seikkoihin? Otan tämmöiset kommentit vielä herkemmin itseeni, koska en ole täysin toipunut entisen työpaikan tapahtumista. Silloin tosin asiakkaat eivät olleet minua haukkumassa, vaan esimies. Silti se tuntuu pahalta. Miten kellään voi olla niin huono päivä, että voi loukata toista rumilla sanoilla? Tai, että tarvitseeko tuollaista sietää?
Itku kurkussa olin hetken ajan ja vihan kyyneleet meinasi pukata silmistä. Olisi tehnyt mieli sanoa, että itse olet idiootti. Kasasin itseni ja hymyilin kuitenkin ja poistuin tilanteesta. Hengitin syvään ja jatkoin töitä.
Välillä harmittaa, että ottaa kaiken paskan niskaansa ja sietää tuollaista. Töistä kotiin tultua hemmottelin itseäni kuitenkin kasvonaamiolla ja kupillisella teetä. Hurjaa. Miten teidän maanantai on mennyt?
Saa olla paksunahkainen asiakaspalvelussa. Ei toki ole reilua että asiakkaat saa sanoa mitä haluaa mutta takaisin ei voi sanoa. Jotkut ihmiset purkavat huonoa päiväänsä asiakaspalvelijaan.
VastaaPoistaItsekin asiakaspalvelussa olleena niin voin todeta että maailmaan mahtuu jos jonkinlaista tallaajaam
Eilen selvisi, että tämä joka haukkui minua, niin se on tehnyt kiusaa viime syksystä alkaen tuolla. Ja todettiin, että ei tuollaista käytöstä kenenkään tarvitse sietää. Asiakaspalvelu on raskas ala.
PoistaKenelläkään ei ole oikeutta sanoa toiselle tuollaisia loukkaavia asioita oli sitten asiakas tai kuka tahansa. Tuntuu ilkeältä mutta annan sinulle sellaisen neuvon, että anna mennä toisesta korvasta sisälle ja toisesta ulos. Älä missään tapauksessa näytä vastapuolelle, että loukkaannut. Tiedän, että se on vaikeaa mutta nosta itse ikäänkuin tilanteen yläpuolelle. Olet kuitenkin töissä ja edustat yritystäsi joten asiakas voi myös tahallaan ärsyttää sinua katsoakseen miten reagoit. Jotkut vain käyttäytyvät näin vaikka se on todella ikävää ja surullista asiakaspalvelijjan kannalta.
VastaaPoistaPäaasia on se, että itse tiedät ja uskot olevasi hyvä ja nainen oikeassa paikassa töissä. Komppaan Heidi Heinoa siinä, että asiakaspalvelussa kannattaa olla todella paksunahkainen.
Kun joku haukkuu sinut ja vastaa hänelle vain ystävällisesti "Mukavaa päivänjatkoa!"
Tämä on vaikeaa mutta harjoittelemalla opit toimimaan näin. Parempaa huomista päivää <3
Olen ollut kymmenen vuotta tällä alalla ja on monenlaista ihmistä nähnyt. Kukaan ei kuitenkaan ole haukkunut idiootiksi, joten siinä meni minun rajani. Eilen selvisi, että tämä asiakas on muitakin kiusannut tuolla, mutta joka kerta se onnistuu tekemään sen niin, että esimies ei ole näkemässä. Tätä on jatkunut viime syksystä asti ja sille koitetaan tehdä nyt loppu, koska ei tuollaista käytöstä tarvitse sietää ja tuota on jatkunut jo vuoden. Kiitos. ❤️
PoistaKai sä poistat tuon edellisen "kommentin"? ...
VastaaPoistaHymyile, hymyile ja - hymyile! Siinä 3 tärkeintä 💕
Joo poistin. En ymmärrä mitä kautta tuollaisia hakkerointi kommentteja edes on tullut. 🤔❤️
Poista