Siirry pääsisältöön

Teetä ja maanantai ärsytys!

Kun asiakas on aina oikeassa!

Olen monta kertaa todennut, että maanantait on minun päiviä. Olen parhaimmillani ja saan eniten aikaiseksi silloin töissä ja kotona. Uusi viikko ja niin edelleen. Tänään oli sama fiilis ja olenkin saanut paljon aikaiseksi. Kuitenkin harmaa pilvi on kulkenut mukana erään asiakkaan takia. 

Miksi asiakkaan pitäisi olla aina oikeassa, jos kyseessä on henkilökohtainen loukkaus?

Tänään sain kuulla olevani idiootti ja laiska. Lisäksi samaan syssyyyn tuhahdeltiin, että kaikenlaisia ne töihin ottaa ja katsottiin päästä varpaisiin. En tiedä tarkoittiko asiakas tällä minun pituuttani, koska olenhan lyhyt. 147cm,mutta teen töitä ihan samalla tavalla, kun minusta pidemmät ihmiset. Muutenkin tuo idiootiksi haukkuminen on todella ala-arvoista ja, kun en voinut asialle mitään, koska minusta ei ollut kiinni tämä juttu mistä asiakas vaahtosi. Silti sain haukut, vaikka pahoittelin.

Pitääkö tämmöistä oikeasti asiakaspalvelijan kuunnella ja niellä kaikki mitä sanotaan? Loukataan ja tartutaan ehkä jopa ulkonäöllisiin seikkoihin? Otan tämmöiset kommentit vielä herkemmin itseeni, koska en ole täysin toipunut entisen työpaikan tapahtumista. Silloin tosin asiakkaat eivät olleet minua haukkumassa, vaan esimies. Silti se tuntuu pahalta. Miten kellään voi olla niin huono päivä, että voi loukata toista rumilla sanoilla? Tai, että tarvitseeko tuollaista sietää?

Itku kurkussa olin hetken ajan ja vihan kyyneleet meinasi pukata silmistä. Olisi tehnyt mieli sanoa, että itse olet idiootti. Kasasin itseni ja hymyilin kuitenkin ja poistuin tilanteesta. Hengitin syvään ja jatkoin töitä. 

Välillä harmittaa, että ottaa kaiken paskan niskaansa ja sietää tuollaista. Töistä kotiin tultua hemmottelin itseäni kuitenkin kasvonaamiolla ja kupillisella teetä. Hurjaa. Miten teidän maanantai on mennyt? 

Kommentit

  1. Saa olla paksunahkainen asiakaspalvelussa. Ei toki ole reilua että asiakkaat saa sanoa mitä haluaa mutta takaisin ei voi sanoa. Jotkut ihmiset purkavat huonoa päiväänsä asiakaspalvelijaan.
    Itsekin asiakaspalvelussa olleena niin voin todeta että maailmaan mahtuu jos jonkinlaista tallaajaam

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eilen selvisi, että tämä joka haukkui minua, niin se on tehnyt kiusaa viime syksystä alkaen tuolla. Ja todettiin, että ei tuollaista käytöstä kenenkään tarvitse sietää. Asiakaspalvelu on raskas ala.

      Poista
  2. Kenelläkään ei ole oikeutta sanoa toiselle tuollaisia loukkaavia asioita oli sitten asiakas tai kuka tahansa. Tuntuu ilkeältä mutta annan sinulle sellaisen neuvon, että anna mennä toisesta korvasta sisälle ja toisesta ulos. Älä missään tapauksessa näytä vastapuolelle, että loukkaannut. Tiedän, että se on vaikeaa mutta nosta itse ikäänkuin tilanteen yläpuolelle. Olet kuitenkin töissä ja edustat yritystäsi joten asiakas voi myös tahallaan ärsyttää sinua katsoakseen miten reagoit. Jotkut vain käyttäytyvät näin vaikka se on todella ikävää ja surullista asiakaspalvelijjan kannalta.

    Päaasia on se, että itse tiedät ja uskot olevasi hyvä ja nainen oikeassa paikassa töissä. Komppaan Heidi Heinoa siinä, että asiakaspalvelussa kannattaa olla todella paksunahkainen.

    Kun joku haukkuu sinut ja vastaa hänelle vain ystävällisesti "Mukavaa päivänjatkoa!"
    Tämä on vaikeaa mutta harjoittelemalla opit toimimaan näin. Parempaa huomista päivää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen ollut kymmenen vuotta tällä alalla ja on monenlaista ihmistä nähnyt. Kukaan ei kuitenkaan ole haukkunut idiootiksi, joten siinä meni minun rajani. Eilen selvisi, että tämä asiakas on muitakin kiusannut tuolla, mutta joka kerta se onnistuu tekemään sen niin, että esimies ei ole näkemässä. Tätä on jatkunut viime syksystä asti ja sille koitetaan tehdä nyt loppu, koska ei tuollaista käytöstä tarvitse sietää ja tuota on jatkunut jo vuoden. Kiitos. ❤️

      Poista
  3. Kai sä poistat tuon edellisen "kommentin"? ...
    Hymyile, hymyile ja - hymyile! Siinä 3 tärkeintä 💕

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo poistin. En ymmärrä mitä kautta tuollaisia hakkerointi kommentteja edes on tullut. 🤔❤️

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Blogi yhteistyöt+arvonta!

Uhka vai mahdollisuus? Sisältää arvonnan, joka ei liity yhteistyöhön laisinkaan...  Yli vuosi sitten, kun blogin perustin, niin pieneen mieleenikään ei olisi tullut, että minulle voisi aueta mahdollisuus yhteistyö juttuihin. Nyt olen kuitenkin päässyt tämän kuluneen vuoden puolella toteuttamaan eri firmojen kanssa näitä ja olen ollut todella innoissani näistä. Mutta näillä on myös kääntöpuolensa. Sain ensimmäisen "sä olet feikki- viestin" vähän aikaa sitten Instagramissa, josssa joku anonyymi ilman omaa kuvaansa lähetti directiin viestin siitä kuinka feikki olen ja kirjoitan blogiani näiden toivossa ja olen Instagramissakin vain näiden takia. Selvä juttu. Itse kirjoittaja ei kuitenkaan uskaltanut omalla kuvalla kirjoittaa ja epäilen kovasti, että minulle ei kissanpentu kirjoittele, joka oli profiiliin laitettu kuvaksi.  Muistaakseni kirjoitin erääseen postaukseeni täällä, että en kirjoita blogiani yhteistyön toivossa. Jos niin tekisin, niin ei olisi esimerksiksi synt...

Goodiebox helmikuu 2020

Luokattoman huono boksi ja näin heitetään hyvästi Goodieboxin tasolle! Minä tiesin. Pelkäsin ja tiesin. Sen jälkeen, kun Goodieboxin ja Betteboksin yhdistymisestä alettiin kohisemaan eri ryhmissä ja Instagramissa, niin tiesin miten tässä käy. Boksin taso tulee tippumaan. Ja tämän kuun boksi sen todisti. Boksin sisältö oli kaavittu jostain Betteboksin varaston jämistä, sillä boksissa oli KOLME jo Betteboksin ajoilta tutuksi tulleita tuotteita. Kolme samaa tuotetta sain aikoinaan Betteboksista. Olin boksin avatessani vihainen. Se kuvasti oikeasti sitä tunnetta mitä tunsin, kun avasin boksin. Vihainen, pettynyt ja petetty. Goodieboxin taso on ollut hyvä, jopa erinomainen aina tähän boksiin asti. Tuntemattomia brändejä ja tuotteita mitä en ole aiemmin päässyt testaamaan. Nyt marketti tavaraa mitä saat melkeinpä lähikaupasta ostettua. Betteboksin tasoa. Joka oli kuukaudesta toiseen todella ala-arvoinen boksin hintaan nähden ja lupauksiin nähden. En löydä enää edes sanoja tähän boksiin ...

Kosmetiikkajoulukalenterit 2022

Joulukalenterit 2022 Siitä on aikaa, kun olen ollut blogin äärellä. Itseasiassa kuukausia on ehtinyt kulua monta. Kevät vaihtui kesäksi ja nyt ollaan syksyssä. Ja syksy tuo mukanaan myös pienen kutinan joulun odotuksesta ja joulukalentereista. Siksi istunkin monen kuukauden jälkeen koneen äärellä ja teen tätä postausta teille. Teekupista nousee höyry ja kynttilät valaisevat sateisena päivänä hämärää päivää. Oiva aika paneutua vuoden 2022 joulukalentereihin.  Tässä postauksessa listaan vuoden 2022 kosmetiikkajoulukalenterit ja ajattelin myös listata tähän myös muitakin kalentereita, jotka eivät liity kosmetiikkaan. Itselle on tulossa jo pari kalenteria, vaikka alkuun mietin mihin kalentereihin tulen päätymään tänä vuonna. On hullua edes ajatella, että on yli vuosi kulunut siitä, kun olen viimeksi tämän postauksen tehnyt. Päivitän listaa sitä mukaa, kun kalentereita ilmestyy myyntiin tai tiedossa on kalenterin julkaisupäivä.  Rituals Tänä vuonna Ritualsin kalentereita on tullut ...