Siirry pääsisältöön

Muutama fakta... Minusta!

147cm! 

Siinä on heti alkuun yksi totuus. Olen 147cm ja todennäköisesti olen painovoiman ansiosta lyhentynytkin tästä mitasta. Minulle on tullut lempinimiäkin pituuteen liittyen. Tai ainakin joidenkin mielestä ne on lempinimiä. Ei niinkään minun ja vihaan joka kerta, kun joku päättää "nimitellä" minua. Totuus on se, että en halua kuulla pituuteen liittyviä kommentteja yhtään. Enpä minä omalle pituudelleni voi mitään. Pikkusisko on myös lyhyt. Itseasiassa sentin lyhyempi. Hah! Mitäpä toisen pituus ja paino kenellekään kuuluu.  En minäkään kommentoi pitkille ihmisille, että tuuleeko huipulla?! 


Minulla on myös todella huono näkö. - 9,25 ja - 9.75. Optikko sanoi viimeksi, että noi jäit sittenkin alle - 10. Jippii. Avataanko pullo ja juodaan lasilliset tämän kunniaksi? Masentavaa, että mulla todettiin myös hajataittoa muutama vuosi sitten. Onneksi on ihmisiä hämäävät mustikansiniset piilarit. 

Rakastan myös hyvää ruokaa. Näkyy vyötäröllä. Hups. Itsepähän kannan kiloni. Ja voin laihduttaakin ne. Sitten joskus. Olen myös enemmän kotihiiri ja juhliminen ei ole mun juttu ollut ikinä. 18-vuotis pippalot vietin kesätöissä. Omat rippijuhlatkin olisin halunnut skipata. Parin vuoden päästä täytän viidennen kerran 25. Matkoille? 

Niin ja meillähän ei ole lapsia. Enkä koe itseäni äidilliseksi. Minulla on kolme siskonpoikaa ja yhdelle näistä olen kummi. Tätinä olo on mahtavaa. Tulin tädiksi - 96 vuonna. Olin 6-vuotias. En ole ehkä kaikista rauhallisin täti, todennäköisesti nyt jo yli kaksikymppinen ja toinen yli 18-vuotias tätitettävä oppivat minulta ne rumimmat sanat. Hups. Onneksi nuorin ei ole niitä oppinut. Ainakaan minulta. 😂  Tein kihlatulleni selväksi jo ensitapaamisella, että en sitten lapsia halua. Selvä. Ennen kihlautumista sama homma. Muistutin, että muista sitten tai ei mennä kihloihin. Selvä. No meillä on kaksi kissaa ja tänään viimeksi totesin, että onneksi ei ole lapsia, kun kissoissa on tarpeeksi. Mies nukkuu yövuoron  jälkeen ja minä käskytän kissoja olemaan hiljaa ja riehumatta. Nyt ne on päiväunilla. 


Olen myös sivutoiminen yrittäjä. Aloitin 2014 PartyLiten parissa ja harrastuspohjalta teen edelleen tätä. Sisustaminen, kynttilät ja kukat on mun intohimo yhtälailla, kun kosmetiikka.
Valmistuin 2009 elintarvikealalta. Väärä ala ja haaveena olisi täysin muunlainen työ. 

Joku pidempään blogia seurannut myös tietää, että olen joutunut työpaikkakiusatuksi ja olen tällä hetkellä työtön. Kiivaasti töitä haettu jo aivan liian kauan. Mutta toivoa ei saa, eikä oikein voi menettää. Onko sulla töitä mulle? 

Meille on myös miehen kanssa tärkeää tukea kodittomia kissoja ja meillä onkin ollut/on kissakodista tullut kissa. Kissakoti Kattila on yksi kohde jota tuemme ja sieltä olikin jo edesmennyt Martta. Eläimet ja niiden kohtalot koskettavat itseäni, jopa enemmän kun ihmisten. Eläimet ovat niin paljon joutuneet ihmisten takia kärsimään, että mielestäni jokaisen pitäisi pysähtyä edes hetkeksi miettimään niitä. 

Olen horoskoopiltani rapu ja tyypillinen sellainen. Tietysti pienellä twistillä kaikkia muita merkkejä. Savolainen huumorintaju on myös osa minua ja kaikki eivät sitä ymmärrä. Tai ehkä se ei ole savolaista, vaan Mervi huumoria. Välillä miehetkin punastelevat ronskin huumorini takia. 

Minulta löytyy myös yksi tatuointi, en ole koskaan polttanut tupakkaa ja en voi hirveästi juoda alkoholia, koska saan migreenin siitä. 

En ole myöskään koskaan matkustellut kauempana, kun Viro, Ruotsi ja Norja. Lentoneessa en ole koskaan ollut. Lapin sen sijaan olen kolunnut melkeinpä jokaisen paikkakunnan osalta. 


Osa ihmisistä myös luokittelee minut kylmäksi ja tunteettomaksi, mutta totuushan se ei ole. Ainakaan aina. Koen itse, että oikeasti harvat ihmiset oikeasti tuntevat minut perin pohjin. Mutta näinhän se on monen ihmisen kohdalla. Jos lukee luonne horoskoopin ravusta, niin siinä kohtaa aika moni asia minunkin kohdalla pitää paikkansa. 

Tässäpä muutama fakta. Mitä muuta haluaisit tietää minusta?  



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kosmetiikkajoulukalenterit 2022

Joulukalenterit 2022 Siitä on aikaa, kun olen ollut blogin äärellä. Itseasiassa kuukausia on ehtinyt kulua monta. Kevät vaihtui kesäksi ja nyt ollaan syksyssä. Ja syksy tuo mukanaan myös pienen kutinan joulun odotuksesta ja joulukalentereista. Siksi istunkin monen kuukauden jälkeen koneen äärellä ja teen tätä postausta teille. Teekupista nousee höyry ja kynttilät valaisevat sateisena päivänä hämärää päivää. Oiva aika paneutua vuoden 2022 joulukalentereihin.  Tässä postauksessa listaan vuoden 2022 kosmetiikkajoulukalenterit ja ajattelin myös listata tähän myös muitakin kalentereita, jotka eivät liity kosmetiikkaan. Itselle on tulossa jo pari kalenteria, vaikka alkuun mietin mihin kalentereihin tulen päätymään tänä vuonna. On hullua edes ajatella, että on yli vuosi kulunut siitä, kun olen viimeksi tämän postauksen tehnyt. Päivitän listaa sitä mukaa, kun kalentereita ilmestyy myyntiin tai tiedossa on kalenterin julkaisupäivä.  Rituals Tänä vuonna Ritualsin kalentereita on tullut heidän ve

AEG Comfortlift astianpesukone osa 2

Mielipide ja yhteenveto AEG Comfortlift astianpesukoneesta  Olen nyt kuukauden päivät testannut Smartsonin kautta AEG Comfortlift astianpesukonetta. Youtubeen kuvaillut videoita, kirjoittanut arvosteluja (mm. vertaa.fi ja hintaopas.fi) sekä kirjoittanut myös meidän testaajien omaan blogiin heti alussa tunnelmia koneesta. Mutta mitä ajatuksia kone on tuonut itselläni pidemmällä aikavälillä? AEG Comfortlift-alataso  Alakori on edelleen suosikkini astianpesukoneessa. Pidän kovasti toiminnosta, jossa alakorin saa nostettua samalle tasolle lasikorin kanssa eli sille ergonomiselle tasolle, joka itselläni helpottaa valtavasti korin täyttämistä sekä myös tyhjentämistä. Korin myös mahtuu enemmän astioita, jos vertaa esimerkiksi meidän entistä astianpesukonetta. Tilaa varmasti tuo enemmän se, että aterinkori ei ole alhaalla viemässä tilaa, vaan sille on oma tasonsa ylhäällä. Nostaminen ja laskeminen on kätevää ja joku kauhisteli sitä, että miten paljon jää ruokajäämiä tuon korin mek

Kevätmessut 2022

Kevät keikkuen tulevi, mutta Kevätmessut tulee huhtikuussa Messukeskukseen Somevaikuttajapassi saatu messuille  Siitä on vierähtänyt aikaa, kun olen kaivanut tietokoneen kaapista ja kirjoittanut blogia. Joulukuu vaihtuu uudeksi vuodeksi ja talvi kevääksi. Oli jonkilainen kirjoitus jumi päällä ja en saanut mitään järjellistä postatausta aikaiseksi. Jospa tämä aurinkoinen kevätpäivä karistelisi talven rippeet hartioilta ja veisi jumit mukanaan.  Ensi viikolla päästään pitkästä aikaa messuilemaan! En ole käynyt messuilla sitten 2019 syksyn (jos en nyt ihan väärin muista). Messuilla on aina erityinen iloinen tunnelma ja nähtävää sekä koettavaa riittää useammaksikin päiväksi. Toki riippuu onko mielenkiintoisia näytteileasettajia ja puheenvuoroja tulossa. Kevätmessut 2022 tulevat ensi viikolla 7.4.-10.4.2022 Messukeskukseen ja ainakin minä olen täällä innoissani lähdössä inspiroitumaan messuille. Tuletko sinä?  Mitä nähtävää ja koettavaa messuilla on?  Sisustaminen  Itse haen inspiraatiota p